Vardagsmotion

Vardagsmotion är någonting vi måste börja uppskatta mer. När vi åker till gymmet, tar vi bilen fram och tillbaka istället för att gå/jogga eller cykla. Jag tror att om vi skulle gå skulle vår träning bli mycket mer effektiv. Vissa som aldrig tränar tillexempel och tar bilen till jobbet, affären och vars dom nu åker skulle kunna kombinera sin promenad med handling eller att gå till jobbet, för alla behöver minst 30minuters rörelse/träning per dag. Vad jag ville komma fram till var iallafall att i veckan så har jag börjat gå fram och tillbaka till skolan vilket blir ca 50min promenad = 5km per dag och detta är från pappa, hos mamma blir det ungefär 3,5km till skolan och ca 7km om dagen. Jag har märkt att det går snababre att gå hem än att åka buss, man blir inte lika trött och sparar 5kr/gång. Samtidigt tänkte jag försöka bättra på konditionen och bli bättre på bandy för allt sitter i huvudet!
 
TRÄNING | |
Upp