min Julafton | En bild i timmen

Jag vaknade 20 i 9 av mig själv och då smög jag upp till övervåningen. Då kom Joar också ut från sitt rum, antar att han hörde när jag kom och så gick vi och öppnade en Julklapp. Jag öppnade Fiffi och Emmys julklapp till mig och jag blev så glad, dom känner mig väl!
Efter Julklapps öppningen så åt jag frukost, kollade lite prison break och sedan läste jag i boken. Det stod mycket om vad socker gör med kroppen och andra mycket väldigt intressanta saker som bara stärker mitt val av att sluta med godis, fika och läsk helt nästa år och sedan hålla mig så länge jag kan och aldrig börja med det igen. 
Men sen bestämde jag mig att ändå äta upp mitt pepparkakshjärta, hehe måste ju passa på
Sen böt jag om till underställ och flecetröja för det var ca -20°C ute och gick ut med lillebrorsan för att träna lite på skott och klubbteknik på vårt nya hockeymål som vi fick av pappa i tidig julklapp dan innan jul.
Gick in efter ungefär 40min. Då började jag fixa mig och sedan packade vi ihop julklapparna och bar ut allt i bilen, för vi skulle ju fira Julafton i Luleå.
Sedan bar det av mot Luleå, vi plockade upp farmor på vägen som var riktigt taggad på att fira jul, äntligen liksom!
 
Sen kom vi äntligen fram till Markus och Evelina, de har ett sånt fint rad hus och hade gjort det så mysigt. Vi åt godis, drack glögg och väntade på att Kalle Anka skulle börja.
Klockan 3 så började Kalle Ankas Jul och då satt vi och kollade på det.
Ett tag efter att det slutat så blev det dags för julmaten. Det fanns så mycket roligt att äta och gott var det också. Vi satt och pratade ett tag efter vi ätit klart och sedan plockade några bort maten och diskade men jag slapp :)
Under tiden dom diskade bort så fotade jag Ella och sedan hängde vi i soffan med Matkoma.
Tillslut blev det äntligen Julklappsutdelning och jag har nog aldrig sett så mycket julklappar i ett och samma rum haha. Jag är iallafall jätte nöjd med alla mina julklappar! Tack så hemskt mycket! ♥
Efter Julklappsutdelningen körde vi julklapps spel och sedan blev det efterätt på det. En super god fruktsallad med glass, mums! Vid halv 10 bestämde vi oss att åka hem för att det tar ett tag från Luleå till Kalix och farmor ville hem. 
En Jättebra julafton med nära och kära, god mat och gett och fått julklappar, kan det bli bättre?
 
VARDAG | |
Upp