Kroatien Del 4 - Torsdag

Idag blev det också tidig uppstigning för det var dags för båttur. Vi åkte mellan två öar. Vädret var väldigt växlande och det var ganska grått ute på morgonen men vi hade bokat på taket och det var inget vi ångrade sen.
Det kom rätt mycket människor men klockan nio så gled båten ut ur hamnen
 Då började den en och en halv timmes långa båtturen till första ö, utsikten var superfin och vädret blev allt bättre och bättre.
och när vi gled in i hamnen där var det fint väder och jag hade redan hunnit ligga och solai ca 40min. Det var super fint där och vädret var så härligt! Byn/staden vi stannade i hette JELSA.
Vi gick i land där och sökte oss på direkten till en uteservering och där hade dom världens största glassar med en massa frukt i fancy skålar, ja det var livet
Tyvärr hade jag bara 18-105mm objektivet och den kan bara ha 5.6 som bländare och bilderna hade blivit mycket bättre med 50mm 1.8G objektivet, men va gör det om hundra år
 
Efter vi suttit på uteserveringen ett tag så gick jag med pappa, birgitta, Joar, Sara och Nils för att kolla in staden lite. Men jag hamnade lite efter och gick omkring och fotade en massa
Vi stannade bara i Jelsa i en timme så när vi kom tillbaka till båten och alla kommit på båten serverades vi lunchen samtidigt som båten åkte ut ur hamnen mot den andra ön som hetter Bratch och där finns den berömda stranden BOL, tror jag det var. Ja ön heter Brac(med ett krumelurigt c men uttalas BRATCH) och stranden heter BOL.
Jaja men iallafall så åkte vi iväg medans vi åt, man hade fått välja mellan Fisk eller Kyckling, jag valde kyckling. Men dom som valde fisk fick en hel fisk och efter folk ätit upp så matade han som jobbade som servitör alla fiskmåsar som flög efter båten. Det är troligen för att dom visste att dom skulle göra så. Det blev en rolig föreställning!
Det var faktiskt riktigt häftigt att uppleva, hela stämningen på båten var härlig, alla var glada, folk skrattade och pratade. Sen tillslut gled vi in i Bratch och där skulle vi vara i 3,5h för att hinna bada på BOL.
Jag, Birgitta, Johanna och Ebba började gå till stranden medan Pappa, Elin, Johan och Joar letade efter olivolja och kollade in staden. Nils, David och Sara hyrde en båt och dom skulle köra till strande, vilket var smart för när vi gått i tjugo min så märker vi att vi aldrig kommer hinna dit och hinna bada och gå tillbaka så vi stannar på en strand i närheten där vi badar, dom kommer med båten och tillslut kommer pappa och dom så då är alla samlade och vi håller på och köra volleyboll och badar och sånt.
 bol↓
Sedan gick vi tillbaka till båten  och påbörjade den 2,5 timmes långa båtturen hem. Vet inte hur många gånger jag somnade med huvudet liggadens på bordet, var så jäkla trött efter dagen och tidig uppstigning och allt, men hade riktigt roligt!
När vi kom tillbaka till hotellet var det dags att fixa sig inför middagen som vanligt åts på hotellet. I slutet av middan så såg jag att det var en solnedgång så jag kutade ner till stranden med kameran i högsta hugg och knäppte lite bilder
När jag gick upp igen så mötte jag joar, pär och liam som skulle gå till fotbollsplanen så jag hänkade på dom. När vi kom dit så var det några Kroatsiska barn där, dom var mellan min och joars ålder. Dom visade oss vars vi skulle gå in på plan för det var stängsel runt och sedan så spelade vi match mot dom, Vi vann och jag gjorde ett mål ;)  Sedan kom alla andra från vår lilla grupp och så blandade vi lagen och så vart det match tills det var kolsvart ute och en av dom kroatsiska barnens  mamma ropade från deras balkong att han var tvungen att komma in. Vi fattade inte vad dom sa och vi fattade ej vad dom sa men teckenspråk fungerade alldeles utmärkt. Det var super kul iallafall!
Där ser man stängslet från fotbollsplanen↑
En av dom bästa dagarna på Kroatien resan!
Nikon D610 + 18-105mm VR | Fotograf - Jag och Pappa | Redigering - Jag
KROATIEN 2014 | |
#1 - - anna:

vilka fina bilder :D! titta gärna in på min fotoblogg :)

Svar: Tack så mycket! :)
WILMA - FOTO, TRÄNING, SERIER

Upp