Best of 2014

En helg i Januari - Under en helg i januari for mitt lag och P14 iväg och spelade matcher mot bla Söråker och Härnösand. Jag fick även spela en match med killarna och det var skitrolig, vi vann den matchen också, riktigt hård och jämn match men vi stod för målgörandet.
 
14 Februari aka Alla hjärtans dag - Jag spenderade min alla hjärtans dag med Emmy, vi hade det super mysigt och åt massa gott.
 
Fiffis födelsedag - I Februari for vi även till Siknäs och spenderade ett dygn hemma hos Fiffi och det var jätte roligt. Vi var ute nästan hela tiden, vi åt gott, umgicks med djuren, red och sen var vi även hos David där vi körde skoter och tolkade madrass och bob.
 
 
Vårcupen - Som vanligt alla år så håller kalix bandy sin Vårcup. Det brukar oftast vara samma lag som kommer dit men i år kom ett lag långt nerifrån söder, Katrineholm. Det var en jätte rolig cup och vi spelade riktigt jäkla bra!
 
 
Praoveckan på Grans - I Mars åkte jag och Fiffi och Praoade på grans i piteå under en vecka och vi bodde hos hennes syter. Det var en riktigt rolig vecka, träffa så mycket nytt folk, se hur underbar grans naturbruksgymnasium är och hur god mat dom hade, alltså wow, riktigt imponerad av hela skolan. Vi var inte bara och praoade utan var även och klättrade med fiffis syrra och hennes pojkvän, super kul men så tungt!
 
 
Påskdansen - Som vanligt varje år har skolan sin påskdans som början på påsklovet. Årets påskdans var jätte rolig och så mysig. 
 
Årrenjarka - Under påsklovet åkte vi till Årrenjarka med Magge, Thorben, Erik och Johan. Vi bodde i världens finsate stga, körde skoter hela dagarna, åt gott, såg vackra snölandskap och levde livet helt enkelt. 
 
 
Ensamboende och Födelsedag - I maj hände det inte mycket förutom att dagen innan jag fyllde år så blev det bara jag, mamam och joar som bodde i vårt hus, lättnad. Och så kom dagen 31 maj då jag fyllde 15. Hade verkligen världens bästa födelsedag hos farmor med min mamma, pappa, lillebror och Farmor på samma ställe samtidigt. Hade inget kalas eller fest dock, men det blir det nästa år :)
 
Nikon D610 -  Den 3 Juni fick jag äntligen hålla i min nya Nikon D610, materiell lycka på 1000.
 
 
Kroatien - Dagarna gick och allt snabbare närmade vi oss den dagen jag väntat på i ca 200 dagar. Först kom skolavslutningen då jag gick ut åttan och två dagar senare var det dags att flyga till Kroatien. Vackraste platsen jag varit på. Bästa resan någonsin och kunde inte fått en bättre start på lovet.
 
 

Utflyckter med Emmy - Jag och Emmy for på några utflyckter under sommarlovet. Då hade vi oftast med oss något att äta, kameraväskorna och cyklarna.
 
 
Båttrunén - I Juli var vi på en båtturné och stannade lite överallt, vi var på luleå hamnfestival, shoppade, sen stannade vi även på andra ställen i Luleå, Kalix och haparanda. Riktigt roligt
 
 
v.31 -  Sedan kom veckan jag och Hanna väntat på med spänning. Det var nämligen dags för edsbyns sommar bandy och det var en av dom roligaste, härligaste och den kanske bästa vecka i mitt liv så himla kul det var, även fast det fanns dryga stockholmare där så gjorde det inget. 
 
 
Ett besök från söder -  Något roligt som hände i Augusti var att då kom mammas kusin med hans mamma och hans 2 sönder Jacob som är liak gammal som mig och Viktor som är typ två år yngre än mig tror jag, på besök så då hade vi en härlig vecka med dom. Kom dom riktigt nära pch längtar till att få komma och häsla på dom i sommar :)
 
Bandyn började igen - Behöver ja säga mer, säsongen drog igån och vi började träna på is efter sommarupehållet. 
 
Löjfisket - Måste säga att klämma löja i 5 veckor var en blast, så himla tråkigt jag hade det men nu när jag kollar tillbaka, med pengarna i handen så var det faktiskt inte så jobbigt, tråkigt eller såvidare, lärde känna massa nya människor, fick mitt första jobb och hade det allmänt trevligt :)
 
Seriepremiären i F17 - I Början av november var det kalix cupen som vi fick brons i, vi spelade mot killar så vi gjorde ett bra jobb! Och dagen efter kalixcupen så hade vi seriepremiär mot Stockholm united och vann med 5-3 och det var så härligt!
 
 
Segerturné i Sundsvall - Någon vecka efter seriepremiären hade vi våra första borta matcher och Söråker, Bollnäs och Härnösand stog får motståndet. Stoltast är jag för vinsten över Söråker som vi aldrig vunnit mot och sedan självklart 10 mins utvisningen för en höfttackling på Hanna palm, då älskade man livet :) Vi vann 2/3 matcher.
 
 
En trip till Stockholm - I Slutet på November och början av December så for jag mamma och Joar på en visit i Huvudstaden där shopping, dop, massa ätande och fotografering stod på schemat. En väldigt bra resa och jag är så glad för mammas skull att hon kunde göra något sånt.
 
 
Och nu som jag skriver detta inlägg är det bara två dagar kvar till julafton och jag tror det kommer bli en bra jul i år, vara med sina nära och kära, äta godmat och ha roligt. Sedan väntar nytt år och nya möjligheter och jag är riktigt spänd för 2015. Please be good!
 
 
 
 
 
FOTOGRAFERING, VARDAG | |
Upp