Årsresumé - 2013

 
JANUARI - Jag fick börja året med att börja äta godis igen och så var jag med pop och elin en massa. Jag plattade mitt hår några gånger och var förkyld så gott som hela månaden. Jag gjorde mitt första mål i bandyn och skolan rullade på som vanligt. Jag fotade inte så mycket men det blev några solnedgångsbilder och brusiga inomhusbilder. Jag fick även photoshop elements 10 och började redigera bilderna liiite bättre. Vi skaffade skoter och så fick vi  våra egna skoterhjälmar.
 
FEBRUARI - Jag startade månaden med lite shopping, åkte skoter och såg massa bra filmer. Vi gick även mot ljusare tider, jag fotade twister och figaro och spelade bandy varenda helg. åt semlor, var ensam på alla <3 dag och så gjorde jag bra ifrån mig i skolan och tiden gick allmänt fort.
 
MARS - Började mars med slutspel i bandyn samtidigt som vi hade lilla vm i futsal med fotbollen men jag  valde bandyn istället, det var då jag började förstå att det är det jag vill göra och att fotboll inte är så kul som det var förr.
Heltplötsligt blev det sportlov och jag spenderade tid i Överkalix, med elin, på bandyplan och hemma. Jag fick en ny (begangnad) mobil vilket känndes riktigt bra efter att ha haft min experia x10mini pro i 3år. Vi spelade match mot söråkers p:16 lag (99or) och förlorade med 4-1.  Sedan hade vi bandyavslutning och det känndes väldigt tråkigt. Det gick typ två veckor och sedan vart det påsklov där vi dansade och klädde oss fina.
 
APRIL - Jag började april med säsongsavsnittet på twd säsong 3. Jag var i överkalix under påsklovet också där jag åkte skridskor och fotade en massa fåglar och det känndes som att det äntligen höll på att bli vår. Jag spräckte skärmen på min mobil och var med emmy. Tränade även massa fotboll och var ute på fotoutflykter med anna. Jag taggade för premiären för cathingfire, tog guld i new wave cup, vårblommorna ploppade fram och jag var allmänt glad. Jag klippte  även mitt hår och det behövdes verkligen, sen kom det en shoppingdag i Luleå där jag hittade hur mycket som helst.
 
MAJ - Var en bra månad. Snön försvann, jag var glad, sprang om kring i skogen med hundarna och fotade, hade ingen press i skolan eller liknande och bara njöt. Jag fick mina linser och skippade glasögonen. Sedan kom dagen jag och elin väntat på länge, vi for till stockholm helt själva och såg på One Direction, det var så coolt och kunde inte fatta att jag hade sett dom, i stockholm så bodde vi hos hanna och vi shoppade, åt subway, spelade fotboll och fick nya vänner, det var heltklart det bästa under hela månaden. 31 maj fyllde jag år och var ute och åt med klassen, fick en fin cykel och somsagt hade det asbra!
 
JUNI - Detta var en super bra månad också. Jag fotade massa, var uppe i klockstapeln, hade avslutning i siknäs med klassen, tog sommarlov, for till karlstad och spelade sm, shoppade, var med emmy, badade i poolen, firade midsommar, fotade MASSOR, bakade bullar, kollade på en massa båtar, fick en longboard och mådde bra!
 
JULI - Var med elin i början av månaden, köpte båt och var väldigt båt rädd och fiskrädd haha, men det gick över tillslut. Fotade sally och fina Elin massor. Vi åkte också väldigt mycket båt men det är så himla mysigt så det gör inte mig något. Fotade massor av fina solnedgångar, fick jätte fina nya båtkompisar, for till Överkalix och gick på marknaden och då kom pop dit och sovde i stugan med mig vilket var jätte mysigt, vi fotade fina proträtt i ett stormväder men hon var snäll och ställde upp, hade fina sommardagar och sista dagen av Juli fyllde twister två år.
 
AUGUSTI - Första dagarna i augusti spenderade jag i en vecka på boheden där jag hade det bokstavligt talat skitbra! Jag och mormor var ute med canadensarn, jag fotade jätte fina solnedgångar varje kväll, fotade spökbilder, en and, åt frukost på en sten, var till jockfall, fotade självporträtt, var ute med båten, den braiga delen av månaden. Några dagar innan skolan började så staplade jag massor av ved och sen hände ju olykan med figaro och mina knäveck, det var ett helvete. Första skoldagen kom och jag började åttan.
 
SEPTEMBER - September var en bra månad, jag var sista gången ute med båten, såg bra filmer, fotade solnedgångar och kossor, spårade med hundarna, firade ett år med bloggen, och sen kom det jag hade väntat på sen imars - BANDYN BÖRJADE. Jag fick träna dom två första träningarna själv med killarna eftersom dom andra i mitt lag hade fotboll men det var jäkligt kul ändå! Jag fotade lillebrorsan och köpte ett nytt objektiv, var med emmy och spelade massa bandy.
 
OKTOBER - Oktober kom och jag fotade massor med det nya objektivet, igelkottar, självporträtt, landskap, mat och höstfärger. Började se på en ny serie "falling skies" som är skitbra! Twd började äntligen och jag var så lycklig. Vi hade avslutning i stockholm med fotbollslaget där vi såg en VM match, shoppade, åt godmat och jag hade det jätte bra, det var slutet för vårat lag och jag slutade i fotboll. Jag fotade stjärnhimmlen, lyssnade på one directions nya låtar, lagade massa mat, spelade lasergame med bandy laget vilket var skitskoj, snön kom och jag var en sväng till överkalix över höstlovet.
 
NOVEMBER - Jag började november med Halloween mys med mina friendoos hemma hos mig och jag och fiffi lagade tacos som vart mycket gott. Jag vann en fototävling och fick massa fina produkter från kamda.se, spelade en massa bandy, fikade på lyktan med klassen, var med emmy, hade seriepremiär och fick vinst, fotade massa fina landskapsbilder och såg äntligen den efterlängtade catching fire på bio och den var så SJUKT BRA!
 
DECEMBER - Denna månad började jag med elitläger i uppsala, det var en grymt fin stad och jag lärde mig väldigt mycket och är glad att jag for även fast det inte gick så bra för mig men hade en as bra tid där nere.  Fick lite julkänsla när jag kännde lukten av lussebullar och vörtlimpa, mums!  Helgen därpå for vi ner och spelade tre matcher och alla slutade i vinst. Jag trodde även att veckan innan jullovet skulle bli lung men där hade jag helt fel!  Jag fotade twister och figaro, tog jullov, firade en bra julafton och fick fina julklapppar och började tagga inför ett nytt år!
Asså detta året har varit riktigt bra! Förstog inte det förren jag läste igenom mitt arkiv för iår! Det är rikitgt kul att ha blogg och kolla igenom arkivet för att se hur man hade det då och hur man mådde då och så vidare. I slutet av 2012 ville jag absolut inte lämna året bakom mig men jag är förberedd att lämna 2013 bakom mig och välkomnar 2014 med öppna armar och hoppas på att detta år kommer bli minst lika bra som 2013. Har ju massor av planer för 2014 och hoppas på att allt det kommer hända! 2013 har även varit mitt största shoppingår någonsin, har handlat kläder för huuur mycket pengar som helst men det ångrar jag inte. Det har även varit ett superbra fotoår, särskillt under sommaren då jag fångat massa grejer på bild.
 
Nu är jag redo för 2014!
| |
Upp